Fond na podporu umenia vyhlasuje výzvu č. 5/2021 na predkladanie žiadostí pre oprávnených žiadateľov.
Fond na podporu umenia (ďalej len „fond“) v súlade s ustanoveniami zákona č. 284/2014 Z. z. o Fonde na podporu umenia a o zmene a doplnení zákona č. 434/2010 Z. z o poskytovaní dotácií v pôsobnosti Ministerstva kultúry Slovenskej republiky v znení zákona č. 79/2013 Z. z. (ďalej len „zákon“) a súlade s vnútornými predpismi fondu, najmä Štruktúrou podpornej činnosti Fondu na podporu umenia na rok 2021, vyhlasuje výzvu na predkladanie žiadostí o finančnú podporu pre oprávnených/-é žiadateľov/-ky v nasledujúcich podprogramoch:
Literatúra
1.5.1 Tvorba umeleckej literatúry pre deti a mládež 70 000 EUR
1.5.2 Vydávanie umeleckej literatúry pre deti a mládež 200 000 EUR
1.5.3 Tvorba pôvodnej slovenskej umeleckej literatúry 150 000 EUR 5
Knižnice
5.1.3 Podujatia a vzdelávacie aktivity 250 000 EUR 5
Začiatok predkladania žiadostí 18.01.2020
Uzávierka predkladania žiadostí 22.02.2021
Predpokladaný termín zverejnenia rozhodnutia riaditeľa 30.04.2021
Žiadateľ/-ka je povinný/-ánajprv podať žiadosť elektronicky prostredníctvom registračného systému FPU. V posledný deň výzvy je registračný systém otvorený do 15:00
hod.stredoeurópskeho času (SEČ). Po elektronickom podaní žiadosti je žiadateľ/-kapovinný/-ádoručiť podpísanú žiadosť najneskôr do termínu uzávierky predkladania
žiadostí (viď tabuľka) jedným z dvoch nasledujúcich spôsobov:
- V elektronickej podobe (elektronicky podpísanú štatutárom) prostredníctvom Ústredného portálu verejnej správy podľa Pokynov k podaniu k elektronickej
žiadosti FPU. - Alebo, v tlačenej podobe (podpísanú štatutárom) doporučeným zaslaním, alebo kuriérom na adresu FPU (rozhodujúci je dátum uvedený na poštovej
pečiatke):
Fond na podporu umenia
Cukrová 14
811 08 Bratislava
Na obálku je potrebné napísať číslo podprogramu. Podrobné informácie a zoznam povinných dokladov nájdete v Zásadách poskytovania prostriedkov. Osobné
doručenie do podateľne FPU nie je možné kvôli obmedzeniam súvisiacim s pandémiou koronavírusu.
Prílohy k žiadosti sa predkladajú výlučne v elektronickej podobe v registračnom systéme. Prílohy musia mať celkovo maximálne 10 MB, pričom každý/-á žiadateľ/-
ka môže priložiť maximálne 5 samostatných textových príloh (spolu to môže byť maximálne 20 strán textu) a 10 samostatných obrazových príloh (môžu to byť
samostatné obrázky, alebo súbory obrázkov). Registračný systém FPU podporuje nasledujúce formáty textových súborov: Portable Document Format (PDF), Open
Document Format (ODT), Office Open XML (DOCX) a nasledujúce formáty grafických súborov: Graphics Interchange Format (GIF), Portable Network Graphics
(PNG), Joint Photographic Experts Group (JPG, JPEG), Tagged Image File Format (TIF, TIFF). Fond odporúča, aby žiadatelia/-ky prikladali prílohy k žiadostiam vo
formáte Portable Document Format (PDF).
V prípade potreby a podľa časových možností poskytuje kancelária žiadateľom/-kám konzultácie k podaniu žiadosti prostredníctvom elektronickej pošty alebo
telefonicky v pracovných dňoch od 13:00 do 15:00 zverejnených na webovom sídle FPU.
Predmetom konzultácie je najmä vysvetlenie vnútorných predpisov fondu súvisiacich s predkladaním žiadostí, s ich hodnotením a s poskytovaním finančných
prostriedkov fondu. Konzultácie nie sú určené na zostavovanie a kontrolu rozpočtu k žiadosti, editovanie žiadosti v registračnom systéme fondu, kontrolu
údajov v žiadosti pred jej podaním, ani na predbežnú kontrolu úplnosti žiadosti a jej príloh pred podaním žiadosti. Kontrolu správnosti údajov uvedených v žiadosti
a úplnosti jej príloh vykonáva kancelária až po doručení žiadosti. Kancelária si vyhradzuje právo neposkytnúť konzultáciu z časových alebo priestorových dôvodov,
alebo ak žiadateľ/-ka požaduje poskytnutie informácií, ktoré nie sú predmetom konzultácie.